213 Views

Raske økter som gir økt effekt – På rulleski, sykling og løping

-Skal du trene en raske økter og effektivt anbefaler jeg en eller annen form for intervall, og at økten er motiverende å starte på, sier Ben Rønnestad, Professor ved Seksjon for Idrettsvitenskap på Høgskolen i Innlandet, Lillehammer. Vi møter Rønnestad på laboratoriet på Høgskolen, Lillehammer der han er i full gang med testing av våre beste syklister. Selv har han og testteamet gjennomført flere prosjekt, der målet er å finne de mest optimale intervallvariantene. Og hans aller beste tips er 30/15-økter.

Februar 26, 2019
Skrevet av:

bjornar

- Raske økter som skal gi effekt må inneholde en intensitet opp mot 90 prosent av det maksimale O2 opptaket. Løper du for eksempel fem minutters drag er det ikke like lett å holde den nødvendige intensiteten, men løper du...

vil du lese denne og andre eksklusive artikler pa nett?

Er du allerede abonnent?

Som Abonnent Får du

Full tilgang til Skisport.no | Egen digital utgave + arkivsøk |
Tilgang til eksklusive + artikler, reportasjer, tester og intervjuer.
Print + Digital
469,-

ABONNER
Digital tilgang
399,-

ABONNER
1MND Gratis
0,-

ABONNER

ABONNER PÅ NYHETSBREVET

For å se hvordan vi bruker din informasjon, ta en titt på vår Privacy policy